Bare meg

Hva jeg tror gjør meg ikke til et dårlig menneske. Vi dømmer så lett uten å se. Uten og vite. 

Hvorfor dømme når man kan elske og glede? 

Hvorfor skape så mye smerte? 

Vi er ingen like. Alle så forskjellig, men samtidig så like. Like fordi vi ønsker og bli elsket og hørt. Ønsker at noen skal bry seg om akkurat meg. Akkurat deg. Alle unike på hver vår måte med vår egen lille flamme. En flamme så lett kan slukkes. Slukkes av et blikk, et ord eller av oss selv. Så sterk, men samtidig så skjør. 

Ikke hat meg for at jeg tror eller føler. Fordi jeg ikke er deg, men den beste av meg. Jeg forstår deg. Vil du forstå meg? Iallefall prøve. Jeg ser deg. Jeg føler deg. Kanskje jeg ikke alltid er enig. Kanskje sliter jeg med og forstå. Men jeg vil tro. Jeg vil høre og lytte. Vil du? Når du ser på meg. Ikke gjør så jeg bøyer mitt hode i skam. La meg kjenne ditt blikk i mitt hjerte. Når du ser på meg ikke gi meg følelsen av mindre verd for jeg er like mye verd som deg. I Guds øyne er vi alle like. Du som deg og jeg som meg. 

  
Av Lisa Mari Egra

Legg igjen en kommentar

