Jeg ser deg❤️

Jeg ser deg hver dag gå den samme veien, ruten du går hver dag. Den samme jakken og trillebagen. Du stopper ofte for og ta pauser. Du har hvitt bølgete hår og går bøyd i ryggen. Du er en pen eldre dame med tunge korte skritt. Er du alene? Er det noen som venter hjemme? 
Hver dag jeg ser deg, så ser jeg på deg med beundring. Det er noe med deg som treffer meg. Du får meg til å tenke. Tenke over livet. Dagene som går så fort. Tiden vi har. Sekundene vi lever og minuttene som går så fort. 
Har du vondt? Jeg ser du puster tungt. Du lener deg inntil et gjerde. Du trenger og hvile nå. Jeg har lyst og gå bort til deg. Spørre hvordan du har det, men hvordan ville du reagere? 
Det er vinter og det snør lett. Du går fortsatt i den tynne grønne jakken. Ingen vanter, skjerf. Fryser du ikke? Jeg kjenner jeg får vondt inni meg. Er det langt og gå ,dit du skal? Vil du få varmen? 
Hver dag ser jeg deg. Og du rører ved det dypeste i hjertet. Du setter igang tanker og følelser. Du får meg til og være takknemlig for hver dag jeg har med barna mine, mannen i mitt liv. Min hjertevenn og bestevenn som alltid støtter meg og sier alt vil gå bra, så lenge vi har hverandre. Og det har vi. Hverandre. Han, jeg og barna. Og ingenting annet betyr noe i hele verden. Familie❤️ 
Dager er lette. Dager er vanskelige. For oss alle. Deg og meg. Vi vet aldri hva en annen kjemper med. 
Jeg ser deg hver dag, Gå selv om du kanskje ikke orker. Kanskje kommer du hjem til et tomt hus. Ingen familie . Jeg håper du har noen. Vi trenger alle en å være glad i og som er glad i oss. Alle dager er viktig. Timer, minutter og sekunder. Vi vet aldri når vår tid er over. Alt går så fort. Man glemmer og puste og nyte de små øyeblikkene. De små som er så store og teller som mest. Å sitte sammen, le. Å være sammen i øyeblikket og oppleve alt som skjer. Akkurat der og da. Årene løper avsted. Årstid etter årstid. Jeg vil oppleve alt på nytt. Huske og være mer tilstede, men jeg skal bli flinkere nå. Man får ikke øyeblikkene tilbake. Puste mer, leve mer. 
Jeg ser deg hver dag og jeg tenker på deg. Da husker jeg og puste. Hvor lenge har jeg holdt pusten? Hvor mye har jeg gått glipp av? Du har lært meg og leve litt mer hver dag. Ta mer innover meg og sette pris på. For vi alle glemmer så fort i den hektiske hverdagen. Glemmer og lytte og ta oss tid. Hvorfor så hastverk når livet løper avsted. Hvor mye vil man huske, hvor mye vil man glemme og hvor mye vil man angre? 
Jeg ser deg. Ser du deg? 

Legg igjen en kommentar

